Klantenservice

Op deze pagina vindt u alle informatie die u voor, tijdens of na de bestelling nodig kan hebben.

Service & contact

Er zijn verschillende manieren om vrijblijvend met ons in contact te komen met een vraag, opmerking, offerte of bestelling:

telefoonTelefoon

Wij zijn elke werkdag bereikbaar tussen 09.00 - 17.30 uur op tel. 076-50 211 20 of 03-808 47 88 (België).

e-mailE-mail
U kunt ons ten alle tijden een e-mail sturen; wij zullen zo snel mogelijk reageren. 
Gebruik het contactformulier of mail ons direct op [email protected].

social mediaSocial media
Een andere manier om snel antwoord te krijgen op uw vraag is via social media. U kunt met uw vragen of opmerkingen terecht op onze pagina's op Facebook en Twitter.

naar boven

Bestellen

Bestel bij Expofit gemakkelijk in enkele stappen:

Stap 1: Kies uw product met gewenste aantal, kleur, opdruk, etc.
Stap 2: Upload uw ontwerp bestanden (kan ook na betaling en via e-mail/wetransfer) of ontwerp zelf met de Online Ontwerptool (indien beschikbaar)
Stap 3: Plaats uw artikelen in de winkelwagen (of klik op 'Gratis offerte' en ontvang direct via e-mail een vrijblijvende offerte)
Stap 4: Betaal eenvoudig in uw vertrouwde betaalomgeving, bijv. via iDeal of Bancontact, of betaal achteraf
Stap 5: Ontvang uw artikelen binnen de aangegeven levertijd!

Veilig bestellen
Op Expofit.nl kunt u op een veilige en betrouwbare manier producten bekijken en bestellen. U herkent dit doordat voor het verzenden van gevoelige informatie, zoals betaalgegevens, gebruik wordt gemaakt van een beveiligde internetverbinding middels Extended Validation SSL. Bij een beveiligde internetverbinding staat er https://www.expofit.nl in de adresbalk van uw browser in plaats van het normale http://. De letter 'S' staat voor 'secure' (veilig). Bovendien ziet u ook nog een groen slotje of een groen adresbalk.

naar boven

Veilig betalen

Via onze website kunt u altijd veilig en betrouwbaar uw bestelling plaatsen en betalen. MultiSafepay handelt voor Expofit de online betaling af. Samen met de betaalprovider zorgen we voor een correcte afhandeling. Met onder andere iDEAL, Giropay, Bancontact en Mister Cash (België) rekent u af via de beveiligde SSL-procedure en in uw vertrouwde online bankomgeving.

Achteraf betalen

Daarnaast is het mogelijk om achteraf te betalen. U heeft hierbij twee mogelijkheden:

  1. - betaal later met Mondu. Deze betaalmethode is momenteel alleen te gebruiken voor Nederlandse bedrijven.
  2. - betaal later via bankoverschrijving. U ontvangt dan een factuur en een betaallink via e-mail. De bestelling wordt pas verzonden na betaling.

naar boven

Verzending & afhalen

Bij uw bestelling kunt u aangeven of u de artikelen wilt laten bezorgen of zelf komt ophalen. Het aangegeven afleveradres hanteren wij als bezorgadres, dit hoeft niet gelijk te zijn als het factuuradres.

Verzendkosten
De hoogte van de verzendkosten voor hangt af van het orderbedrag. De getoonde verzendkosten geldt voor Nederland en België.

Verzendkosten beursmaterialen Orderbedrag excl. btw
 € 8,75  t/m € 249,-
 € 12,50  € 250,- t/m € 498,-
 GRATIS VERZENDING  Vanaf € 499,-



Levertijd
De levertijd wordt op elke productpagina vermeld. Dit betreft een richtlijn. Wanneer de levertijd afwijkt zullen wij contact met u opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Spoedleveringen
Wij bieden veel producten aan die met spoed geleverd kunnen worden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Vervoerders
Wij werken met diverse vervoerders samen, waaronder DHL, DPD en de Graaf Logistics.

Afhalen
U kunt er ook voor kiezen om uw artikelen af te halen. Afhalen kan op afspraak op werkdagen tussen 09.00 en 17.30 uur.

Reclamaties
Een foutje is menselijk en snel gemaakt. Bent u niet tevreden over de bestelling of over onze diensten? Dan vernemen wij dit graag. Alleen op deze manier kunnen wij zoeken naar een passende oplossing. Wij streven er immers naar om u de beste service te bieden! Reclamaties kunt u direct aan ons doorgeven per telefoon, e-mail of middels het contactformulier. U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Indien u als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel (via www.thuiswinkel.org).


naar boven

Garantie & reparatie

Expofit biedt u naast topkwaliteit een 100% garantie op de presentatiewanden: 100% service en garantie! Zo wordt uw frame, bij eventuele schade, in bijna alle gevallen kosteloos gerepareerd of vervangen.

Algemene garantiebepalingen
Garantie geldt voor reparaties en/of vervanging van defecte onderdelen. Ze heeft betrekking op alle frames van Expofit. Op al onze andere systemen geldt een garantietermijn van 12 maanden. Op elektrische onderdelen geldt een termijn van 3 maanden. Om aanspraak te kunnen maken op deze garantie, moet u de originele aankoopfactuur kunnen overleggen.

Garantieduur
De garantie start bij de aanschaf van deze producten en blijft, zonder maximale garantieperiode, geldig zolang dit systeem in het bezit blijft van de oorspronkelijke eigenaar en is niet overdraagbaar. Gerepareerd of vervangen worden de onderdelen of frames, die niet meer goed functioneren.

Niet onder de garantie vallen:
• Panelen, bedrukkingen of andere grafische materialen en werkzaamheden
• Verlies, diefstal, vandalisme, onkundig gebruik, opzettelijke vernieling, vuur en natuurrampen
• Transportkosten van en naar de leverancier
• Bijgeleverde accessoires zoals transportkoffers, tassen, trolleys en verpakkingsmaterialen etc.

Retourneren
Sommige beursmaterialen zijn maatwerk producten. Hierop is het herroepingsrecht zoals wettelijk bepaald niet van toepassing. Indien u een klacht heeft over de kwaliteit van ons product, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen vervolgens een passende oplossing proberen te vinden. Onbedrukte artikelen kunnen in sommige gevallen wel geretourneerd worden. Retourkosten zijn in dit geval voor eigen rekening. Neem contact op met de klantenservice indien u onbedrukte artikelen wil retourneren.

Overige reparaties
Reparaties die niet onder de garantie vallen, worden door Expofit uitgevoerd tegen de normaal geldende tarieven.

naar boven

Orderbegeleiding

Zodra uw ontwerp bij ons is ontvangen, wordt deze persoonlijk gecontroleerd door uw eigen orderbegeleider, om ervoor te zorgen dat aan alle ontwerpcriteria, zoals hieronder staan vermeld, is voldaan. Als er aanpassingen gedaan moeten worden, zal u hierover geïnformeerd worden, zodat u de mogelijkheid krijgt een nieuw ontwerp toe te sturen met de noodzakelijke aanpassingen.

Het is uiteraard mogelijk om ons de aanpassingen uit te laten voeren. U kunt zelfs het hele ontwerp door ons laten verzorgen. Wanneer het kleine aanpassingen zijn of redelijk simpele ontwerpen, dan zullen wij hier niets voor berekenen. Bij de creatievere ontwerpen zijn wij wel genoodzaakt om hiervoor een tarief in rekening te brengen. Uiteraard ontvangt u een visual ter goedkeuring.

Na goedkeuring van het ontwerp zal het printproces in gang worden gezet. De levertijd is afhankelijk van het product en is vermeld in de informatietabblad bij het betreffend product. Hou hier rekening mee. Geef uw deadline door aan uw orderbegeleider. Deze zal uw order in plannen. Mocht een gewenste deadline door de gestelde levertijd niet haalbaar zijn, dan is er een soms een mogelijkheid om een spoedlevering te verzorgen.


naar boven

Aanleverspecificaties

Algemene richtlijnen
Uw bestanden dienen aan de volgende eisen te voldoen:

Bestandsformaten
Lever uw ontwerpbestanden aan in vectoren (AI, EPS of PDF). Een ontwerp in vectoren is namelijk te vergroten zonder enige kwaliteitsverlies. Onze voorkeur gaat uit naar een (certified) PDF in hoge resolutie. Overige formaten in overleg.

Minimale resolutie
De gebruikte afbeelding(en) in uw ontwerp dient minimaal een resolutie te hebben van 150 dpi. Bewaar het ontwerp in volledig output formaat, dus 1:1.

Lettertypen
Stuur uw gebruikte lettertypen altijd mee. Of verander tekst in uw ontwerp in lettercontouren/outlines.

Kleuren
Maak uw bestanden op met CMYK kleuren en indien van toepassing met PMS kleuren, niet in RGB. Hierdoor kunnen wij de kleuren van de prints zo goed mogelijk laten overeenkomen met uw huisstijl.



Het aanleveren van uw bestanden
Bij uw bestelling heeft u verschillende mogelijkheden om uw ontwerp bestanden mee te sturen:

Upload direct bij bestelling of offerte aanvraag
Voor een snelle afhandeling raden wij aan om uw bestand(en) via de upload-knop mee te sturen met de bestelling of offerte aanvraag.

 

Zelf ontwerpen

Indien beschikbaar kunt u op de productpagina direct zelf ontwerpen met de Onlien Ontwerptool. U kunt hierin bijvoorbeeld afbeeldingen uploaden, teksten en kleuren aanpassen.

 

Achteraf via e-mail

Zijn de ontwerp bestanden kleiner dan 5 MB, dan kunt u deze via e-mail naar ons toesturen. Grotere bestanden komen mogelijk niet aan. In dat geval raden wij Wetransfer aan.

Na bestelling grote bestanden toesturen
Wilt u na bestelling/offerte aanvraag bestanden toesturen en is het bestand groter dan 5 MB, verstuur het dan via ons Wetransfer kanaal (max. 2 GB), of vergelijkbare website. Vermeld uw ordernummer (als deze bekend is) en gebruik [email protected] als ontvanger e-mailadres.
 Uploaden via Wetransfer t/m 2GB

 

Ik heb geen ontwerp
Heeft u nog geen ontwerp of heeft u hulp nodig met uw ontwerp? Geen nood, wij kunnen het ontwerp voor u verzorgen. Neem hiervoor contact op met onze grafische afdeling.

Heeft u nog vragen?
Heeft u vragen over het aan te leveren materiaal? Neem vrijblijvend contact op met onze grafische afdeling op telefoonnummer
+31(0)76 - 50 211 20 of +32(0)3 - 808 47 88 (België) of via [email protected]. Wij staan u graag te woord!

naar boven

Druktechnieken

Bij Expofit zijn vele soorten druktechnieken mogelijk, zoals sublimatie en digitale print. Welke druktechniek wordt gebruikt, is afhankelijk van het product en materiaal. Op deze pagina vindt u een uitgebreide uitleg van alle beschikbare druktechnieken.

Overzicht druktechnieken

naar boven

Meest gestelde vragen

Bekijk hier een overzicht van vragen die wij regelmatig binnen krijgen van klanten, ook wel FAQ genoemd (frequently asked questions):
Meest gestelde vragen / FAQ


naar boven